Investigant la millor metodologia, determinem que el joc és l’experiència d’aprenentatge més útil i una estratègia educativa mitjançant la qual comencem a integrar conceptes i normes socials de manera més ràpida i òptima. Aportar a l’ensenyament tradicional mètodes més moderns i pràctics com els jocs didàctics.
D’altra banda, també sabem que el desenvolupament cognitiu i de la personalitat de l’alumne depèn en gran manera de la riquesa i dels estímuls que reben de l’entorn i de com s’hi relacionen amb aquest. Així doncs, mitjançant el joc interactuem amb aquests elements, amb els altres i amb nosaltres mateixos, recreant de manera segura situacions de la vida real, presents o futures, que ens permeten conèixer les nostres pròpies capacitats.
El joc, com a exercici d’expressió dels nostres interessos i motivacions, és una activitat socialment interessant que ens permet donar curs als nostres impulsos, i per això juguem tal com som. El joc, la música, la pintura i el dibuix són tècniques molt positives en els ensenyaments del castellà i d’alfabetització.
D’altra banda, també sabem que el desenvolupament cognitiu i de la personalitat dels alumnes depèn en gran manera de la riquesa dels estímuls que reben de l’entorn i de com s’hi relacionen.
El joc, com a exercici d’expressió dels nostres interessos i motivacions, és una activitat socialment molt interessant que ens permet donar llibertat als nostres impulsos, imaginació, i per això juguem tal com som. Els nostres alumnes participen més i gaudeixen més. I els ajuda a sentir-se més segurs.
Mitjançant tècniques noves per millorar l’interès dels alumnes s’aconsegeuix una gran participació. Les metodologies lúdiques són un conjunt d’estratègies dissenyades per crear un ambient d’harmonia en els estudiants que estan immersos en el procés d’aprenentatge.
Ensenyar a través del joc és una metodologia de formació molt efectiva i divertida. A tots ens agrada jugar i aquesta preferència per un entorn lúdic fa que els jocs per aprendre siguin un gran mitjà per assolir els millors resultats i millor aprenentatge
Tothom sap jugar, per tant, tothom pot aprendre. Utilitzar el joc a l’aula pot ser una tècnica especialment positiva per activar la motivació dels alumnes i facilitar l’orientació d’una manera més viva a les classes d’alfabetització i per aprendre el castellà.
Els nostres alumnes son adults de diferents països, cultures, edats i estudis. Investigant busquem mètodes nous per a facilitar l’aprenentatge a tothom. Aquesta experiència en diferents centres de sociohabitatge ha demostrat tenir una gran participació i un èxit. A través del joc aconseguim millorar el rendiment, incrementar els nostres esforços i unir els nostres coneixements gràcies a la pràctica. Sortir del paràmetre més rígid de l’ensenyament tradicional i fer que els alumnes gaudeixen més i se’n cansin menys.