Sociohabitatge és la primera parada dels usuaris després d’haver deixat el seu país, la seva llar, la seva família i els seus records per aterrar en un nou país i contextos totalment desconeguts.
Pels nouvinguts l’idioma és la llum d’un nou futur per ells i per aquest motiu es realitzen aquestes classes. Qui no parla l’idioma del país d’acollida és com un sord o un mut escoltant una bonica música o visitant una bonica meravella. Ensenyar castellà en tots els centres és donar un clau a la integració i a la comunicació.
Els alumnes reben aquestes classes amb molta alegria. Tots els usuaris són de diferents nacionalitats, tots units per la mateixa història, la cerca de pau, seguretat i una vida millor. Hi ha dones i homes que mai han tingut la sort d’anar al col·legi. A més participen els fills així que son clases en familia on ningú es perd res. Són classes molt dinàmiques, plenes de jocs i de entreteniments.
Classes d’aprenentatge bàsic que s’adapten a les necessitats dels usuaris. Per ells és una nova oportunitat, ja que mai és tard per a aprendre a llegir i escriure; la il·lusió i
l’aprenentatge no té ni edad ni gènere.
És molt emocionant veure a aquestes dones, plenes d’il·lusió com a nenes petites en el seu primer dia d’escola. Molt aplicades i amb moltes ganes d’aprendre i avançar. Totes ho fan per elles i un futur millor pels seus fills.
Aquestes classes alleugeren i van descarregant les pedres de les seves motxilles, que venen carregades de patiment. Per tal que puguin avançar en el seu viatge més lleugers i amb més força per poder arribar més lluny i obtenir la seva autonomia. Cada setmana veiem com l’alegria es dibuixa en els seus rostres cada vegada que aprenen alguna cosa nova.
Els professionals de Sociohabitatge també s’adapten als diferents idiomes natius dels usuaris, dominant l’anglès, el francés o l’àrab entre altres. Les nostres classes estan lligades a la cooperació, la motivació i passar una bona estona aprenent. Amb els seus abecedaris de fusta com si es tractés d’un joc, van avançant cada
dia i aprenent una cosa diferent a cada moment. Sobretot se senten bé i en família i quan t’agrada el que estàs fent, t’impliques més i la teva capacitat d’absorció dels coneixements és major. La motivació fa més productiva i senzilla el procés d’alfabetització.
En les classes creem espais d’aprenentatge sense fronteres i els donem les eines claus per a la seva integració i inclusió en la societat d’acollida i remarcar la importància de sentir-se com a casa, de sentir-se agust, de sentir-te fora de perill, generant una zona confort són aspectes òptims per a un millor desenvolupament i aprenentatge.