Aquesta setmana hem gaudit d’un programa de sortides que ha girat entorn de conèixer les diferents ofertes culturals que ens poden oferir els centres cívics de Barcelona i Badalona i on hem pogut descobrir el gran ventall de les diferents activitats que ofereixen.
Inspirats per les diferents exposicions i activitats culturals hem obert un gran debat entorn de l’extens món de la fotografia i la seva gran importància dins i fora de l’aula.
Tots els alumnes es van animar a fer fotos sobre diferents temes i sobre temes treballats a classe.
Una fotografia no és tan sols una imatge sinó que és un gran recurs d’aprenentatge.
La fotografia és una prova real del nostre entorn i la realitat. Una fotografia pot parlar sola, però també ens serveix com a mitjà de comunicació i millora de la nostra fluïdesa lingüística.
Ens facilita molt la convivència i la comprensió de l’idioma. Els alumnes en veure la foto identifiquen els personatges i les coses en el seu idioma, i a l’idioma d’acollida i aquesta tècnica accelera l’aprenentatge. És una metodologia molt pràctica i on aprofitem l’ús de mitjans visuals a la classe de llengua, generant unes classes més dinàmiques i fresques per aquest estiu.
És una gran manera de transmetre informació sobre el vocabulari que es vol ensenyar, la classe és molt més activa i animada.
Cada alumne ha triat un tema per crear el seu projecte de manera individual, visitant parcs , fotos de la casa. Buscant temes quotidians com a fotos de la compra, de la ciutat, navegant en línia o a casa amb la família. Fent ús de la metàfora que permet el llenguatge artístic, accedint a través d’elles al seu món particular.
Aquest ha estat un projecte per a fer-se preguntes, per a aprendre, per a trobar l’essencial de la imatge fotogràfica, per a crear imatges mentals i mirar-les, per a trencar el silenci sobre què la societat espera de nosaltres i el que realment som.
Aquestes classes són molt instructives, ja que permeten als alumnes treballar partint dels seus propis interessos i enfocant la seva atenció en allò que realment els atreu. Així, aprendran a treballar en llibertat i descobriran un nou món que molt probablement no coneixien, la fotografia.
És molt més útil treballar amb imatges fetes pels mateixos alumnes i crear
una dinàmica útil. La fotografia com a eina educativa.
Visitem el centre de Can Canyadó, una sortida cultural i educativa per fer cultura local.
Can Canyadó és una masia fortificada situada en el barri de Canyadó, a Badalona.
Va ser una finca agrícola fins a mitjan segle XX i en l’actualitat alberga un centre cívic i de cultura tradicional de l’Ajuntament de Badalona.
En la nostra visita a la masía els alumnes van visitar el taller de pintura i varen gaudir d’una exposició de grans artistes, persones grans que varen explicar als alumnes la història de la masia i els varen acostar més al barri.
En la jubilació no per al contrari, les persones grans continuen oferint el seu art.
Vàrem visitar també una exposició de les seves obres on vam poder observar que l’art no té edat i que qualsevol edat és bona per crear.